Uw brug naar?

U bent hier: Home » Informatie » Woordenboek

Woordenboek

Kaizen
Kaizen, de sleutel van Japans succesvolle concurrentie. Kaizen is afgeleid van twee Japanse woorden Kai en Zen, Kai betekent verandering en Zen betekent goed. Vrij vertaald betekent het: geleidelijk en zonder ophouden verbeteren en "kleinigheden" beter doen, een steeds hogere standaard aannemenen bereiken. Kaizen zegt Masaaki Imai, is de simpele waarheid achter het Japanse economische "wonder" en de werkelijke reden voor het Japanse meesterschap over de technologie voor flexibele productiesystemen / het vermogen om fabricageprocessen snel aan te passen aan de veranderende eisen van klant en markt.
Key Input Indicators (KIV)
Measures that evaluate the degree to which the inputs to a process, provided by suppliers, are consistent with what the process needs to efficiently and effectively convert into customer-satisfying outputs.
Key Output Variable (KOV)
Measures that evaluate dimensions of the output – may focus on the performance of the business as well as that associated with the delivery of services and products to customers.
Key Process Indicators (KPI):
Measures that evaluate the effectiveness, efficiency and quality of the transformation processes – the steps and activities used to convert inputs into customer-satisfying outputs
KPI
KPI = Key Performance Indicators = Voornaamste Prestatie Indicatoren KPI zijn een beperkt aantal indicatoren die aangeven hoe goed een bedrijf het doet in het algemeen en specifiek in het behalen van zijn doelen. Voorbeelden van de cijfers zijn effectiviteit van het bedrijf, omzet, marktaandeel, levertijden etc.